söndag 22 december 2013

Hur man man sätter lögnaktiga kvinnor på plats utan att egentligen anstränga sig. Och får en rolig stund på köpet.


Min kompis Kalle kom i kontakt med Kicki på en kontaktsida på nätet. Hon var så nära Kalles drömkvinna som man kan komma. Kalle har i hela sitt vuxna liv drömt om att träffa någon som delar hans passion för att renovera och inreda hus. Är hon dessutom vacker och passionerad, är det bara så bra som det bara kan bli.

Kicki berättade om sitt projekt, en gammal sommarstuga på 50 kvadratmeter på skånska landsbygden. Med sin otroligt goda smak, praktiska handlag och djävlar anamma gjorde Kicki om stugan till ett litet smycke. Som den företagsamma dam hon var, visade hon sitt projekt på sin hemsida. Det var många bilder både på huset och Kicki. Kalle tyckte att Kicki var rent bedårande i snickarbyxor och en klick spackel på näsan.

Efter några mail och telefonsamtal bokade Kalle ett fint hotellrum i Malmö, körde från Stockholm till Skåne och hämtade Kicki utanför hennes stuga. Nu hade hon inte snickarbyxor. I stället hade hon en tunn, rostfärgad top, vit, kort kjol och mjuka högklackade boots. Diskret sminkning och ett gudomligt leende.Hennes parfym kan inte beskrivas med ord.

Kalle och Kicki åt en fin middag i närheten av hotellet. Efter middagen sov Kicki över på hotellet. Kalle tyckte att Kicki luktade jättegott även på morgonen. Han kände att han äntligen hade hittat kvinnan i sitt liv. Plikten kallade och Kalle var tvungen att åka hem till Stockholm och sköta sitt jobb. Naturligtvis skulle de fortsätta träffas.


Efter att ha haft en intensiv kontakt per telefon och SMS, började Kicki plötsligt få problem med sin telefon. Ringsignalen försvann, SMSen var oläsliga. Det var numera jättesvårt för Kalle att hålla kontakten med Kicki, och han anade oråd. Han skrev ett mail till Kicki, där han skrev att om Kicki inte var intresserad, så var det OK om de bara var vänner fortsättningsvis. Kicki ringde upp sa att visst ville hon fortsätta och utveckla relationen. Kalle var ju sååå fin och underbar.

För att klara ekonomin jobbade hon dessutom dag och natt på en restaurang, så det kunde nog dröja upp till en dag innan hon svarade på SMS. Om nu den förbaskade telefonen behagade fungera. Kalle erbjöd sig att köpa en ny telefon och skicka den till Kicki. Oh, nej! Det var absolut inte nödvändigt! Trots detta kände Kalle på sig att något var fel, och han bestämde sig för att göra ett litet test. Han registrerade en ny g-mail-adress och skickade följande mail till Kicki:

____________________________________________________________________________

Hej Kicki,

Vi håller som bäst på med castingen till dokusåpan "Ullared 2". Tempot kommer att skruvas upp jämfört med tidigare avsnitt, och nu söker vi färgstarka personer som kan deltaga. Vi tror att du kan passa grymt bra som verktygsköpare. Du har visat att du har rätt bakgrund med ditt inredningsintresse och ditt fina renoveringsprojekt. Vi räknar med att inspelningen tar en dag någon gång i december. Din ersättning blir 3500 kr (tyvärr måste vi dra skatt). Dessutom får du en voucher på 10 000:- att shoppa för. Du behöver inte köpa verktyg för allt.

Är du intresserad? Svara då per mail. Vi kan tyvärr inte av tidsskäl ta emot telefonsamtal i detta tidiga skede.

Bästa hälsningar
Lollo Redigh
Casting manager
___________________________________________________________________________________

Det dröjde inte många minuter innan svaret kom:

Hejsan Lollo.

hur hittade ni mig =)

jag är grymt intresserad.
ge mig bara lite information om när det är tänkt.

jag är hemma från Schweiz imorgon, så om ni behöver kontakta mig på telefon så finns jag på 0707-XXX XXX.

Mvh Kicki X

____________________________________________________________________________________

Ha! Schweiz ligger rätt så långt från restaurangen i Sjöbo. I stället för att bli förbannad, bestämde sig Kalle för att ha riktigt roligt. Han skrev:


Hej Kicki,

Vi hittade dej genom bekantas bekanta, som det heter.

Jag skrev tidigare att vi är ute efter färgstarka karaktärer. Vi har tittat på dina bilder på din hemsida och du gör dej bra på bild. Dock är TV-formatet lite annorlunda och vi vill nog styla dej lite för att framhäva din personlighet. Tanken är att vi ska skapa underhållning för våra tittare. Kan du tänka dej att bära väldigt tighta shorts och högklackade boots? Om du har tittat på någon dokusåpa, förstår du säkert vikten av att ta ut svängarna lite. Vi står naturligtvis för de dressar som behöver införskaffas.

Jag uppskattar också ditt snabba svar trots att du är i Schweiz. Det låter så spännande. Vad gör du där? Inreder du en liten chalet åt någon?

Lollo
________________________________________________________________________

Kickis svar:

jasså på det viset =)
tighta shorts och högklackade boots är helt min stil så jag är på =)

det är en nöjestrip på ett par dagar, ibland behöver man komma hemifrån =)

Kicki

______________________________________________________________

Kalle svarade:

Åh guud vad du verkar härlig!

Kan du tänka dej att bära en t-shirt med texten "Riktiga män rakar pungen med vinkelslip"? Vi har hittat en, oss emellan sagt, riktigt mesig kille som kan springa efter dej med din kundvagn. Tanken är att du ska köra med honom och vara lite taskig. Klarar du du det?

Lollo
________________________________________________________________________

HAHA! Får jag behålla tröjan sen? =) så länge inte shortsen är kortare än min halloween dräkt, så är inte jag den som skäms.
låter ju skit coolt.
ja jag ska nog kunna ta fram min elaka sida även framför kameran.


Du härliga lilla stygga Kicki,

Jag måste gå från kontoret nu, men kommer att kolla mina mail på min lilla portabla grej. Kan du tänka dej att visa lite mera skinn? Naturligtvis inte mer än du visar på beachen. Vad tror du om att sätta ett läderkoppel på din lilla slav? Vi planerar att klä honom i säckiga hängslebyxor utan något på överkroppen. Han är ganska muskulös trots sin mesiga personlighet. Har några egna ideer? Det vore såå fint av två orsaker. Konkurrensen är faktiskt ganska stor för dej även som du verkar så RÄTT. Om du tar med något ur din personlighet, ökar en trovärdighet som går raka vägen genom kameran hem till tittarna.

Ser såå mycket fram mot ditt svar

Lollo



där får jag säga stopp för min del.
nu väntar Genevé på mig.
jag ska se om jag kommer på något.

ha en trevlig kväll.

Kicki


Godmorgon Kicki,

Har du kommit på några bra idéer? Vi kommer börja grovgallringen relativt omgående och kommer att ringa dej i eftermiddag när du landat i Sverige (om vi går vidare med dej). Från vilken tid är du tillgänglig på telefon?

Lollo



Kicki landar på Kastrup på eftermiddagen. Kalle ringer när Kicki står och väntar på sitt bagage. Han förställer rösten så att han låter som en något fjompig medelålders dam med sönderrökta stämband.

-Nämen heeej Kicki! Det är Lollo. Har du landat nu? Kan du prata en stund?

-Visst. Jag står och väntar på mitt bagage. Hoppas verkligen att du väljer mig. Jag lovar att jag skall göra mitt bästa.

Nu växlar Kalle till sin normala röst.

-Du vet den där fjanten som du skall köra med och vara taskig emot heter Kalle och kommer från Stockholm.

Det hörs ett klirr när Kicki tappar telefonen i golvet. Nu är Kickis telefon trasig på riktigt.

Kalle njöt något otroligt av ha skojat med Kicki. Han kunde inte avhålla sig från ett sista mail.


Hej Kicki,

Tyvärr kan vi inte bereda dej plats i ULLARED 2.

Vi kommer att starta ett nytt projekt i sommar som går under arbetsnamnet CYKELSEMESTER I ALPERNA. Inspelningen kommer huvudsakligen ske i Schweiz. Efter vad vi erfarit har du en muskulös akter och kommer säkert att klara uppförsbackarna bra.

Hör gärna av dej

ULLA REDigh


Vad lär vi oss av detta? Jo:

-Bli inte arg. Ha roligt istället.

-Är något för bra för att vara sant, är det i för det mesta inte sant.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar